Verzenden en bezorgen
Nadat je een order via onze webshop hebt geplaatst, worden alle artikelen verzameld, ingepakt en verzendklaar gemaakt. Afhankelijk van de grootte, versturen wij bestellingen met verschillende vervoerders.
Brievenbuspakket
Brievenbuspakketten versturen wij binnen Nederland met PostNL. Nadat de chauffeur je brievenbuspakket bij ons heeft opgehaald, ontvang je per e-mail een bevestiging met - indien mogelijk - een track en trace nummer van PostNL. Hiermee kun je op PostNL Track & Trace je eigen brievenbuspakket traceren.
Pakketten
Pakketzendingen binnen Nederland en België versturen wij met PostNL. Nadat de chauffeur het pakket in ons magazijn heeft opgehaald, ontvang je per e-mail een bevestiging met, indien mogelijk, een track en trace nummer van PostNL. Hiermee kun je op PostNL Track & Trace je eigen pakket traceren.
Pallets
Palletzendingen worden met eigen vervoerders per vrachtwagen verstuurd. Voor deze zendingen is er helaas geen track en trace informatie beschikbaar. Wil je alsnog een tijdsindicatie voor de aanlevering ontvangen, dan kun je contact opnemen met onze binnendienst.
Al onze producten worden, afhankelijk van de grootte, als pallet, pakket of als brievenbuspakket verstuurd. Kleine accessoires versturen wij doorgaans als brievenbuspakket. Grotere accessoires en kleine wandkasten doorgaans als pakket. Grote wandkasten en serverkasten versturen wij op een pallet.
Verzendkosten Nederland
- Brievenbuspakket: €4,95 excl. btw (€5,99 incl. btw)
- Pakketpost: €6,95, excl. btw (€8,41 incl. btw)
- Palletzending, eerste pallet: €47,50 excl. btw (€57,48 incl. btw)
- Palletzending, elke volgende pallet: €42,50 excl. btw (€51,43 incl. btw)
Wij berekenen per afleveradres verzendkosten voor de eerste 5 pallets. Vanaf de 6de pallet betaal je enkel de verzendkosten voor de eerste 5 pallets.
Verzendkosten België
- Brievenbuspakket: €5,95 excl. btw (€7,20 incl. btw)
- Pakketpost: €9,95, excl. btw
- Palletzending, 1e pallet: €67,50 excl. btw
- Palletzending, elke volgende pallet (tot max. 5 pallets): €62,50 excl. btw
Wij berekenen per afleveradres verzendkosten voor de eerste 5 pallets. Vanaf de 6de pallet betaal je enkel de verzendkosten voor de eerste 5 pallets.
Overige landen
Wij versturen bestellingen naar nagenoeg alle landen. De verzendtarieven zijn op aanvraag. Hiervoor kun je een vrijblijvende aanvraag sturen naar [email protected]. Voor de berekening van de verzendkosten hebben wij volgende informatie nodig:
- Artikelnummer(s)
- Aantal
- Afleveradres (straat, postcode, plaats, land)
Wij zullen de verzendkosten berekenen of bij onze transporteur opvragen. Zodra wij de kosten inzichtelijk hebben, informeren we je hierover per e-mail of sturen een vrijblijvende offerte.
Bestellingen die op werkdagen voor 16:00 uur worden geplaatst, versturen we diezelfde dag nog. Doorgaans heb je jouw bestelling dus de volgende dag al op locatie.
Bestel je meerdere artikelen in één keer, doen wij ons best om alle artikelen ook in één keer bij je te laten bezorgen. De levertijd van de gehele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd. Mocht de verzending hierdoor vertragen, stellen we jou uiteraard hiervan op de hoogte.
Onze vervoerders leveren bestellingen op werkdagen tussen 08:00 en 17:00 uur.
Voor pakketzendingen ontvang je een track and trace code. Hiermee kun je op PostNL Track & Trace je eigen pakket traceren.
Voor palletzendingen is er helaas geen track en trace informatie beschikbaar. Wil je alsnog een tijdsindicatie voor de aanlevering ontvangen, dan kun je contact opnemen met onze binnendienst.
Ja zeker! Als je online een bestelling plaatst, heb je de mogelijkheid een afwijkend afleveradres aan te geven.
Bestel je regelmatig voor dezelfde klant? Dan kun je het afleveradres van je klant als extra adres toevoegen aan jouw account. Bestel je de volgende keer voor deze klant, hoef je het adres niet opnieuw handmatig in te voeren maar kies je het juiste adres uit je eigen adresboek in je klantenaccount.
Heb je bij bestelling per ongeluk een verkeerd afleveradres ingevoerd? Neem in dit geval zo snel mogelijk telefonisch contact op met onze binnendienst. Zolang de bestelling nog niet is opgehaald door onze vervoerder, kunnen we de zending meestal nog stoppen en het adres wijzigen.
Is de vervoerder al onderweg met de zending? Dan zullen wij alsnog proberen de zending aan het juiste adres te laten bezorgen. Als dit niet meer mogelijk is, geven wij de vervoerder opdracht de zending aan ons magazijn terug te sturen. Vanuit daar versturen wij de zending opnieuw. Voor het omleiden of opnieuw versturen ontstaan vaak extra kosten. Deze kosten zijn voor eigen rekening.
Ja! Wij begrijpen dat je je leverancier niet wilt prijsgeven aan je klant. Bij een online bestelling kun je aanvinken dat de bestelling blanco verstuurd moet worden. Dat betekent dat wij de zending zonder enige logo van ons versturen. Normaalgesproken gebruiken wij tape met ons logo. Een blanco zending wordt met doorzichtige tape ingepakt. En ook de bijgevoegde pakbon bevat geen prijzen of naam van ons. Deze service is gratis.
Wist je dat het ook mogelijk is je zendingen met je eigen pakbon met jouw bedrijfsgegevens en logo te versturen? Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Zij leggen precies uit hoe dit in zijn werk gaat.
Ja! Dat is zeker mogelijk. Als we jouw bestellingen regelmatig rechtstreeks naar je klanten sturen, kunnen wij een eigen pakbon voor je aanmaken met jouw bedrijfsgegevens en bedrijfslogo.
Hiervoor ontvangen wij graag je bedrijfslogo als .jpeg-bestand (graag 600x600 pixels) en de overige bedrijfsgegevens per e-mail via [email protected].
Na ontvangst zorgen wij ervoor dat al jouw zendingen voortaan de gepersonaliseerde pakbon bevatten. De verzendverpakking bevat geen enkele vorm van onze bedrijfsinformatie en wordt afgewerkt met blanco tape.
Ja, dat kan! Tijdens je bestelling kun je in de check-out tegen meerprijs een tijdslevering kiezen. Geef hier dan graag de gewenste dag en tijdvenster aan.
Dat is helaas niet mogelijk.
Al onze bestellingen worden op werkdagen tussen 08:00 en 17:00 uur bezorgd. Ben je overdag niet aanwezig op het adres, kun je tijdens het bestelproces een ander afleveradres aangeven waarop wél iemand aanwezig is om de zending in ontvangst te nemen.
Is er wel iemand aanwezig, maar niet de hele dag, bestaat de mogelijkheid om de bestelling met een tijdsrestrictie te laten bezorgen. Hier zijn wel extra kosten voor de klant aan verbonden. Wil je extra kosten opvragen? Of wil je toch nog even bespreken hoe wij ervoor kunnen zorgen dat je bestelling bij jou kan worden afgeleverd? Neem dan contact op met onze binnendienst.
Is er niemand aanwezig om de pakketzendingen van PostNL in ontvangst te nemen? Dan wordt het pakket bij een PostNL-punt in de buurt afgeleverd of het pakket wordt teruggestuurd naar ons magazijn. Je ontvangt per mail de informatie waar je pakket is en waar je het kunt ophalen.
Kan een palletzending niet in ontvangst worden genomen? Dan gaat deze weer terug naar het magazijn van onze vervoerder. Wij brengen je dan op de hoogte van de mislukte aanlevering. Let op: voor een tweede aanlevering worden opnieuw kosten gemaakt die voor eigen rekening zijn.
Twijfel je of je aanwezig bent om je zending in ontvangst te nemen? Neem dan direct contact op met onze klantenservice, zodat we samen vooraf kunnen bespreken wat de mogelijkheden zijn.
Voor een brievenbuspakket hoef je niet thuis te zijn. Deze wordt gewoon in de brievenbus bezorgd.
Helaas niet. Onze vervoerders leveren uit verzekeringstechnische redenen de zendingen uitsluitend tot op de stoep. De pallet moet zelf naar binnen worden gebracht.
Ja. De vervoerder vraagt om een handtekening voor ontvangst in goede orde. Het is belangrijk dat de zending aan de buitenkant op eventuele beschadigingen wordt gecontroleerd voordat je het afleverbewijs ondertekend.
Is de verzendverpakking beschadigd? Maak dan een aantekening op het afleverbewijs.
Ja zeker! Je bent bij ons op afspraak van harte welkom!
De bestelling moet wél vooraf online worden geplaatst. Bij het online invoeren van je gegevens kun je als verzendmethode 'Afhalen bij DSIT' kiezen. Geef dan in de opmerkingen aan wanneer je de bestelling wilt ophalen of geef dit telefonisch door aan onze binnendienst via 074 - 852 6448.
Neem voor het ophalen je bestelbevestiging en betaalbewijs mee. Ons magazijn is geopend op werkdagen van 08:30 – 17:00 uur. Het ophaaladres is:
DSIT B.V.
Schuilenburglaan 5a
7604 BJ Almelo
Let op: serverkasten moeten staand worden vervoerd om beschadigingen te voorkomen. Houd hier rekening mee als je eigen vervoer regelt.
Mocht de bestelling beschadigd aankomen, doen we er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Het snelst gaat dit als je het online RMA formulier invult. Na ontvangst van het formulier en foto's van de beschadiging, nemen onze collega's van de RMA-afdeling zo snel mogelijk contact met je op om te bespreken hoe we dit het beste kunnen oplossen.